top of page

אחזקת גנים


אדריכלות נוף אחזקת גנים

גינה היא גוף חי ונושם הדורש תחזוקה וטיפול מתמיד. בניגוד לעיצוב הבית הנעשה באופן חד פעמי ושומר על צורתו לאורך שנים רבות, אחזקה שגויה או לא מקצועית של הגינה

יכולה להרוס את כל ההשקעה שהשקעתם בהקמת הגינה ובעיצובה, אם לא תתחזקו נכון את הגינה, לא בטוח שבעוד שנה היא תפרח כמו ביום הקמתה.

כדי לשמור על גינה פעילה, לצאת כל בוקר לגינה עם כוס קפה וליהנות מציוץ הציפורים וליהנות מעוד חלל בבית שישמש אתכם לבילוי, לזמן איכות או לאירוח, צריך להשקיע. עונות השנה המתחלפות והשינויים במזג האוויר גורמים לצמיחה של עשבים, להתפתחות טבעית של עצים וצמחים הדורשים טיפול, למכשולים ולבעיות נוספות הדורשות חידוש וריענון של הגינה, התאמתה לתנאי מזג האוויר וליווי שוטף וקבוע לכל אורך ימות השנה.

אנו בחברת "ביידר אדריכלות ותכנון נוף" נדע לשמור על הקיים, לדאוג לצמיחה בריאה של העצים והפרחים בהתאם לעונת השנה, נכיר את השטח, את האקלים, את סוג האדמה, נחוש את הנעשה בגינה ונביא לטיפול אופטימלי במקסימום תוצאות ובכל תקציב.


אחזקת גנים - עם ניהול נכון ומקצועי כל גינה יכולה להיות מרשימה ויפה

אחת הבעיות הנפוצות בגינה היא השקיית יתר או השקיה מועטת. התקנת מערכת השקיה תאפשר לווסת את כמות המים בהתאם לסוג הצמחים ולקבוע את שעות ההשקיה המתאימות. אם לא תרצו למצוא את עצמכם עם גינה מיובשת או עם חשבון מים מנופח כדאי להשתמש במחשב השקיה. חיבור מערכת ההשקיה למחשב יפריד בין ממטרות שונות הממוקמות באזורים שונים, יקבע זמנים וסדרי השקיה שונים לכל אזור, יתאים את כמות המים לכל סוג של צמחים, לאלו הדורשים מעט מים, לאלו הדורשים השקיה קבועה ותדירה, ימנע מחלות בצמחים בשל עודף או מחסור במים וימנע בזבוז מיותר של מים.

כדי ליצור גינה פורחת בכל עונות השנה כדאי לשלב צמחייה רב שנתית עם צמחייה חד שנתית. פרחים וצמחים עונתיים מרהיבים ביופיים, הם בעלי גוונים עזים המקשטים את הגינה בצבעוניות מרשימה והם מוסיפים יופי וצבע לכל גינה. על אף שהצמחים העונתיים מחזיקים מעמד זמן קצר, יחסית, הם מעניקים לגינה דינמיות, עניין וסגנון שונה בכל תקופה.

הדשא הירוק הוא אחד המרכיבים החשובים בכל גינה, כשהוא ירוק ופורח הוא מעניק לכל גינה ניחוח מיוחד, קסם ומראה שובה עין, כשהוא הרוס ושחוק הוא מעכיר כל גינה.

אחזקת הדשא מתחילה בבחירה נכונה של סוג הדשא. כאשר שותלים דשא יש להתאים את סוג הדשא בהתאם לאזור שבו הוא יישתל, אזור מוצל, אזור בעל שעות שמש רבות, אזור עם דריכה מרובה, דריכה בינונית, מועטת ועוד. חשוב לבצע גם הכנה טובה של הקרקע לפני שתילת הדשא, לזבל ולרסס את השטח נגד מזיקים ולחבר מערכת השקיה.

חשוב לכסח את הדשא לעתים קרובות, יש להוריד רק את השליש העליון של הדשא ולהקפיד שהדשא יהיה יבש בזמן הכיסוח, לנכות את העשבים השוטים ולהשקות בתדירות קבועה בהתאם להוראות.

צמחים ועצים זקוקים לדישון. פעולת הדישון תעורר את הגינה, תהפוך אותה לפורחת ופורייה יותר, תחזק אותה ותאפשר לה עמידה איתנה גם בחודשי הסתיו והחורף. יש שיטות שונות של דישון, יש דשן המגיע בצורת אבקה שאותה יש למהול במים, יש דשן המגיע בצורת גרגירים קטנים יש דשן לפעולה מידית ויש דשן לפעולה לטווח רחוק. בכל צורה דישון שתבחרו, חשוב לדשן את הגינה פעמיים בשנה, רצוי בעונות המעבר, באביב ובסתיו.

עבודות הגינון מאפשרת לגינה להיראות יפה, מטופחת ונקייה גם לאחר עונות של יובש או קור. אפשר לבצע עבודות גינון מינימאליות של ניכוש עשבים שוטים וגירוף עלים יבשים, אך עבודות גינון מקצועיות ידאגו להדברת הגינה מפני מזיקים העלולים לתקוף את הגינה שלכם, לטיפול בפרחים חולים ונבולים, לשתילה של צמחים חדשים במקומם ולגיזום מקצועי שימנע צמיחה של העצים והצמחייה לכיוון לא נכון, צמיחה העלולה לפגוע לחפצים אחרים בגינה או לשכנים.

גם את הבריכה, את הדקים, את התאורה, את מערכת ההשקיה, את שבילי הגישה חשוב לתחזק אחת לתקופה, אומנם לא באותה התדירות של תחזוק הצמחייה, אך פעולה לא תקינה של אחד מאלו עלולה לפגוע במראה של כל הגינה.

גינה מקצועית ומטופחת היא פרי ניסיון של גנן מקצועי, יצירתי ובעל ניסיון. הידע והניסיון הרב שרכש דרור, בעל חברת "ביידר אדריכלות ותכנון נוף" , מאפשרים לו להכיר את כל נקודות התורפה בגינה, את כיווני השמש, את הרוחות ואת כל הגורמים והתנאים המשפיעים על מראה הגינה בכל שעה, בכל יום ובכל עונה.


מאמרים נוספים

בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
bottom of page